Vernisáž

Výstava fotografií – Slovinsko

Fotogalerie z vernisáže výstavy

 

dsc00339 dsc00347 dsc00356 dsc00354 dsc00351 dsc00350 dsc00349




Lípa Slovinsko – Českého přátelství 2016


Na počest Slovinsko – Českého přátelství byla v zahradě ZŠ Mladá Vožice vysazena lípa.

Slavnostního odhalení pamětních kamenů Slovinsko – Českého přátelství se zúčastnil mimo jiné Jeho Excelence pan velvyslanec Republiky Slovinsko Leon Marc, starosta města Škofja Loka Miha Ješe, členové Foto klubu Antona Ažbe v čele s Izidorem Jesenko, které přivítal starosta Mladé Vožice Mgr. Jaroslav Větrovský.

dsc00377 dsc00375 dsc00371 dsc00370 dsc00369 dsc00368 dsc00367 dsc00364 dsc00362 dsc00361




STAVEBNÍ ÚŘAD – NÁPLŇ ČINNOSTI

Městský úřad Mladá Vožice, Stavební úřad

Vykonává agendu spojenou s územním a stavebním řízením. Řeší přestupky a správní delikty spojené se stavebním řízením. Vykonává působnost silničního správního úřadu, speciálního stavebního úřadu.

Struktura stavebního úřadu:

Vedoucí stavebního úřadu: Ing. Blanka Malinová, tel. 381 201913

  • Samostatný referent stavebního úřadu: Ing. Michaela Růžičková, tel. 381 201917
  • Samostatný referent stavebního úřadu: Dagmar Strnadová, tel. 381 201917
  • Samostatný referent stavebního úřadu: Alena Šoulová, tel. 381 201914

   

Umístění: Žižkovo nám. č.p, 80, 31 43 Mladá Vožice – číslo dveří 20

 

Na úseku územního řízení:

  • vede územní řízení  a vydává územní rozhodnutí o umístění stavby, využití území, změně stavby a o změně vlivu stavby na využití území, ochranném pásmu, dělení nebo scelování pozemků nebo jiné opatření o dělení nebo scelování pozemků
  • vydává územní souhlasy
  • vydává územně plánovací informace

 

Na úseku stavebního řádu:

  • povoluje stavby, jejich změny a udržovací práce
  • provádí stavební řízení a povoluje stavby všeho druhu bez zřetele na jejich stavebně technické provedení, účel a dobu trvání, jakož i změny, pokud stavební zákon, prováděcí předpisy k němu nebo zvláštní předpisy nestanoví jinak
  • vydává sdělení k ohlášení drobných staveb, stavebních úprav a udržovacích prací
  • vydává kolaudační souhlasy a kolaudační rozhodnutí, provádí kontrolní prohlídky staveb a závěrečné prohlídky stavby
  • vydává  časově omezené povolení k předčasnému užívání staveb
  • povoluje zkušební provoz a změny v užívání staveb
  • nařizuje povinnou údržbu staveb
  • nařizuje nezbytné úpravy staveb
  • nařizuje odstranění staveb, vydává dodatečné povolení staveb, povoluje odstranění staveb
  • nařizuje zabezpečovací práce
  • nařizuje vyklizení staveb
  • vykonává státní dozor a kontrolní prohlídky staveb
  • provádí ověřování staveb
  • ve spojeném řízení podle zák. č. 416/2009 Sb. umisťuje a povoluje stavby dopravní infrastruktury

 

Na úseku ukládaných sankcí:

  • řeší správní delikty právnických nebo fyzických osob podnikajících podle zvl. předpisů
  • řeší přestupky občanů proti stavebnímu řádu

 

Další úkoly:

  • vydává souhlas stavebního úřadu příslušného k vydávání územního rozhodnutí s vydáním stavebního povolení pro speciální stavební úřad
  • eviduje a zabezpečuje ukládání dokumentace
  • plní a sleduje další úkoly související s výkonem státní správy na úseku stavebního zákona i v návaznosti na  výše uvedené
  • vede archivní dokumentace staveb
  • vyřizuje stížnosti a oznámení směřující proti stavbám, změnám  staveb, stavebním či jiným pozemkům v návaznosti na stavební zákon a také stížnosti tohoto charakteru postoupené kanceláři starosty, předsedou kontrolního výboru nebo jiným orgánem či subjektem
  • zpracovává příslušná statistická hlášení o stavbách
  • přiděluje popisná čísla a čísla evidenční

Speciální stavební úřad a silniční správní úřad pro místní komunikace:

  • ohlášení, povolování a kolaudace dopravních staveb
  • povolování zvláštního užívání komunikací (zábory, překopy, umísťování reklamních zařízení, vyhrazené parkování, předzahrádky, stánky)
  • povolování uzavírek a objížděk komunikací
  • povolování připojení komunikací navzájem nebo připojení sousedních nemovitostí na místní komunikace
  • vydávání stanovisek ke stavební činnosti z titulu dopravy

 

Kontakty:

  • Ing. Blanka Malinová, tel.: +420 381 201913, mobil: +420 606 611 022, e-mail: zivotni@mu-vozice.cz

vedoucí stavebního úřadu, na úseku životní prostředí

– na úseku stavebního úřadu a silničního správního úřadu

– na úseku stavebního úřadu a zástup matričního úřadu

– na úseku stavebního úřadu a matričního úřadu




Výpis z rejstříku trestů

Žádost o výpis z rejstříku trestů

K žádosti o výpis z rejstříku trestů občan předloží:

  • platný občanský průkaz
  • poplatek – 100,- Kč



Občanské průkazy a cestovní doklady

Osobní doklady

Kde řešit tuto situaci:

  • s pracovníky Městského úřad v Táboře, Husovo náměstí č.p. 2938, Tábor, odbor dopravně správních agend, oddělení evidence obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů
  • tel.: 381 486 – linka 438 – 439, 441, 456 a 440

 

Cestovní doklady

Kde řešit tuto situaci:

  • s pracovníky Městského úřad v Táboře, Husovo náměstí č.p. 2938, Tábor, odbor dopravně správních agend, oddělení evidence obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů
  • tel.: 381 486 – linka 433 – 435 a 440



Evidence obyvatel – trvalý pobyt

Trvalý pobyt občanů

Občan může mít jen jedno místo pobytu, a to v objektu, který je podle zvláštního právního předpisu označen číslem popisným nebo evidenčním, popřípadě orientačním číslem a který je určen pro bydlení, ubytování nebo individuální rekreaci.

Místem trvalého pobytu občana v době jeho narození je místo trvalého pobytu jeho matky. Není-li matka občanem, je místem trvalého pobytu dítěte v době jeho narození místo trvalého pobytu otce.

Změna místa trvalého pobytu

Kdo je oprávněn v této věci jednat:

  • občan ČR starší 15-ti let nebo jím pověřený zmocněnec na základě ověřené plné moci
  • za občana mladšího 15-ti let jeho zákonný zástupce nebo pěstoun
  • za občana zbaveného způsobilosti k právním úkonům nebo občana, jehož způsobilost k právním účinkům je omezena tak, že není způsobilý k jednání o hlášení trvalého pobytu, jedná zákonný zástupce

Kde:

  • v místě nového trvalého pobytu na obecním (městském) úřadu

Jaké doklady je nutné mít sebou:

Hlášení pobytu

  • vyplnění a podepsaný přihlašovací lístek k trvalému pobytu (je k dispozici na ohlašovně)
  • platný občanský průkaz, u kterého není vyznačená část v důsledku změny trvalého pobytu. (Doporučujeme vzít sebou rodný list, k odstranění nepřesností v informačním systému)
  • pokud občan ukončil pobyt v cizině, předkládá cestovní pas, po nabytí občanství ČR doklad o nabytí občanství
  • doklad opravňující užívat byt nebo dům (nájemní smlouva, výpis z katastru nemovitostí) nebo předložit doklad o vlastnictví domu nebo bytu (výpis z katastru nemovitostí nebo jiná nabývací listina, např. kupní smlouva opatřena registračním razítkem katastrálního úřadu) anebo předložit úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby o souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu. Úředně ověřené potvrzení se nevyžaduje v případě, že oprávněná osoba potvrdí svůj souhlas na přihlašovacím tiskopisu před zaměstnancem ohlašovny. Za oprávněnou osobu se považuje osoba starší 18 let, způsobilá k právním účinkům, která je oprávněna užívat objekt nebo jeho vymezenou část (byt či obytnou místnost) anebo je provozovatelem ubytovacího zařízení, kde se občan hlásí k trvalému pobytu
  • správní poplatek za hlášení k trvalému pobytu je – 50,- Kč; osoby mladší 15-ti let – bez poplatku

Ukončení pobytu

  • občan, který se rozhodne ukončit trvalý pobyt na území ČR, sdělí tuto skutečnost písemně ohlašovně podle místa svého trvalého pobytu a předkládá občanský průkaz, který je poté povinen odevzdat obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, který občanský průkaz vydal do 15-ti pracovních dnů od oznámení této skutečnosti

Zrušení údaje o místě trvalého pobytu

  • ohlašovna rozhodne ve správním řízení o zrušení údaje o místě trvalého pobytu občana na návrh vlastníka objektu nebo jeho vymezené části nebo na návrh oprávněné osoby za splnění zákonných podmínek
  • správní poplatek za správní řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu je – 100,- Kč

      Zákonnými podmínkami jsou:

  • zánik užívacího práva občana k objektu nebo vymezené části, jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu
  • neužívání tohoto objektu nebo jeho vymezené části občanem
  • navrhovatel je povinen splnění zákonných podmínek ohlašovně prokázat listinnými důkazy, k podání předložit občanský průkaz společně s předložením listiny prokazující jeho vlastnictví nebo oprávnění užívat byt a písemným návrhem na zrušení údaje o místě trvalého pobytu konkrétní osoby

 

Formulář:

zadost-zuseni-udaje-o-mistu-trvaleho-pobytu




Změna jména a příjmení

Změna jména a příjmení

Podmínky, za kterých je možné změnit jméno a příjmení jsou stanoveny v § 72 – § 79 zákona č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů v platném znění.

Jméno a příjmení lze změnit fyzické osobě pouze na základě její žádosti a v souladu s právními předpisy.

Kdo je oprávněn v této věci jednat:

  • občan České republiky
  • zákonný zástupce nezletilého občana ČR
  • cizinec, má-li povolen trvalý pobyt na území ČR

Podmínky a postup řešení:

  • změna příjmení se povolí zejména tehdy, jde-li o příjmení hanlivé, nebo směšné, nebo je-li pro to vážný důvod
  • změna jména se nepovolí, žádá-li fyzická osoba mužského pohlaví o změnu na jméno ženské, nebo naopak, žádá-li o změnu jména na jméno neexistující, zkomolené, zdrobnělé, domácké, nebo jméno, které má žijící sourozenec společných rodičů. Vzniknou-li pochybnosti o existenci jména nebo jeho správné podobě, je žadatel povinen předložit doklad vydaný znalcem

Kde lze podat žádost:

  • u matričního úřadu podle místa trvalého pobytu nebo posledního trvalého pobytu žadatele v ČR, u nezletilého dítěte u matričního úřadu v místě trvalého pobytu dítěte

 

Jaké doklady musíte předložit:

  • písemnou žádost – podle § 75
  • rodný list žadatele nebo nezletilého dítěte
  • oddací list (pokud žadatel uzavřel sňatek)
  • pravomocný rozsudek o rozvodu manželství (jde-li o osoby rozvedené)
  • úmrtní list (jde-li o osoby ovdovělé)
  • doklad o místu trvalého pobytu na území ČR
  • doklad o státním občanství
  • průkaz totožnosti
  • souhlas fyzické osoby starší 15-ti let, jde-li o změnu jejího jména, popřípadě jmen a příjmení
  • jde-li o nezletilé dítě, písemný souhlas druhého rodiče s úředně ověřeným podpisem nebo pravomocné rozhodnutí soudu nahrazující tento souhlas (pokud je souhlas podepsaný před matričním úřadem, není třeba ověření podpisu)

Poznámka:

V řízení o změně jména nebo příjmení nezletilého dítěte jsou účastníky řízení oba rodiče bez ohledu na to, který z rodičů podal žádost.

Správní poplatky:

  • povolení změny příjmení hanlivého, směšného, zkomoleného, cizojazyčného nebo na dřívější příjmení – 100,- Kč
  • povolení změny jména nebo příjmení v ostatních případech – 1000,- Kč
  • změna příjmení na příjmení dřívější do 6 měsíců po právní moci rozhodnutí o rozvodu manželství – bez poplatku
  • změna příjmení na příjmení dřívější po uplynutí 6 měsíců po právní moci rozhodnutí soudu o rozvodu manželství – 100,- Kč

Formuláře:

zadost-zmena-jmena, prijmeni

zadost-zmena-prijmeni, jmena-nezletileho

zadost-oznameni-o-prijeti-drivejsiho-prijemni-po-rozvodu

zadost-o-zapis-prijmeni-v-muzskem-tvaru

zadost-prohlaseni-o-volbe-druheho-jmena

zados-prohlaseni-o-volbe-druheho-jmena-nezletile-dite

zadost-prohlaseni-o-volbe-druheho-jemna-zapsano-v-matricni-knize-do-r-1950

 




Vydání matričního dokladu – rodný list, oddací list, úmrtní list

Žádost o vydání matričního dokladu

Matriční úřad vydá matriční doklad:

a) fyzické osobě, které se zápis týká, nebo členům její rodiny, jejím sourozencům a

dále zmocněncům těchto osob

b) pro úřední potřebu státních orgánů nebo výkon přenesené působnosti orgánů

územních samosprávních celků

c) statutárním orgánům církví nebo duchovním jimi zmocněným, jde-li o matriční

knihy vedeno těmito církvemi do 31. prosince 1949

d) fyzické osobě, která prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění práv před orgány státu

nebo před orgány územních samosprávných celků

 

poplatek100,- Kč

zadost-matricni-doklad

 




Matrika

MATRIKA

Alena Šoulová matrikářka

Telefon: 381 20 19 14

Fax: 381 20 19 20

E-mail: matrika@mu-vozice.cz; soulova@mu-vozice.cz

Správní území: Běleč, Hlasivo, Mladá Vožice, Nová Ves u Mladé Vožice, Oldřichov,

Pojbuky, Řemíčov, Slapsko, Smilovy Hory, Šebířov, Vilice, Zhoř u Mladé

Vožice

Popis činností:

Matrika

  • vykonává komplexní agendy narození, sňatků, úmrtí
  • zajišťuje svatební obřady
  • vystavuje duplikáty matričních dokladů
  • vystavuje matriční doklady pro použití v cizině
  • provádění dodatečných záznamů do matričních knih
  • zprostředkuje zápisy matričních událostí do zvláštní matriky v Brně
  • rozhoduje ve věci změny jména a příjmení
  • vydává potvrzení o změně rodinného stavu
  • zápis o určení otcovství souhlasným prohlášením rodičů
  • zajišťuje vítání dětí do života, zlaté svatby, blahopřání k jubileu
  • zpracování statických hlášení
  • ověřuje podpisy a kopie dokumentů, vybírá poplatky
  • zprostředkuje žádosti o výpis z rejstříku trestů

 

Evidence obyvatel:

  • přihlašuje k trvalému pobytu, změny trvalého pobytu
  • vystavuje potvrzení o pobytu
  • vede osobní údaje občanů v informačním systému
  • rozhoduje o správním řízení ve věci zrušení trvalého pobytu
  • plní úkoly související se sčítáním obyvatel a volbami
  • vydává nová popisná čísla domů a názvů ulic, vede evidenci domů
  • vydává potvrzení o ztrátě a nálezu občanských průkazů a cestovních dokladů
  • zpracovává statistická hlášení

 

Kopírování

Agenda archivu MÚ

Agenda hřbitovů – vede evidenci, vystavuje smlouvy

Počet pracovníků: 1




Určení otcovství

Určení otcovství

Kdo je v této věci oprávněn jednat:

  • rodiče dítěte

Jaké jsou podmínky a postup:

  • rodiče se dostaví osobně na kterýkoli matriční úřad a učiní souhlasné prohlášení o určení otcovství k doposud nenarozenému dítěti
  • otcovství lze určit i k již narozenému dítěti

Jaké doklady je nutné předložit:

Rodiče dosud nenarozeného dítěte:

  • platné občanské průkazy
  • matka těhotenský průkaz
  • rozvedená matka pravomocný rozsudek o rozvodu
  • ovdovělá matka úmrtní list
  • pokud rodiče už mají spolu dítě/děti rodný list dítěte

Rodiče narozeného dítěte:

  • platné občanské průkazy
  • rodný list dítěte
  • rozvedená matka pravomocný rozsudek o rozvodu
  • ovdovělá matka úmrtní list

Aby mohlo být určeno otcovství u rozvedené matky, musí uplynout 300 dní od právní moci rozsudku o rozvodu manželství.

Rovněž u ovdovělé matky musí uplynout 300 dní od úmrtí manžela.